Misją Klastra jest stworzenie platformy współpracy przedsiębiorców, instytucji naukowych i finansowych, administracji publicznej, organizacji wsparcia biznesu na rzecz zwiększenia znaczenia poziomu automatyzacji, robotyzacji, cyfryzacji przy wsparciu rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji
w kształtowaniu rozwoju gospodarczego Polski, ze szczególnym uwzględnieniem województwa łódzkiego.
Jednym z głównych zadań Klastra jest rozwijanie trwałej współpracy pomiędzy sektorem naukowym i biznesowym pozwalającej na realizację wspólnych projektów badawczych i wdrożeniowych, oraz efektywny transfer i komercjalizację ich wyników w ramach działalności biznesowej.
Klaster pozwoli na stworzenie wielopłaszczyznowej platformy współpracy sprzyjającej efektywnemu połączeniu i wykorzystaniu potencjału zrzeszonych w jego ramach podmiotów na rzecz promocji
i rozwoju automatyzacji i robotyzacji.
Klaster umożliwi aktywizowanie rozwoju przedsiębiorczości
i współpracę gospodarczą
z partnerami z Polski i zagranicy, przede wszystkim z Europy Wschodniej i Azji.
Wszystkie działania podejmowane przez Klaster będą prowadzone zgodnie ze strategią Społecznej Odpowiedzialności Biznesu oraz zasadą rozwoju zrównoważone, czego celem będzie rozwijanie świadomości ekologicznej, promowanie postaw prośrodowiskowych oraz aktywizacja członków na rzecz ochrony środowiska.
CELE KLASTRA
Głównym celem Klastra jest wspieranie w Polsce rozwoju automatyzacji, robotyzacji i sztucznej inteligencji stosowanych wśród podmiotów sektora biznesu przy współpracy sektora naukowego i pozarządowego.
Powyższy cel osiągnięty będzie poprzez realizację następujących celów szczegółowych:
· zwiększenie rozpoznawalności i promocji województwa łódzkiego w skali krajowej
i międzynarodowej, jako regionu aktywnie wspierającego rozwój przedsiębiorczości
w dziedzinie automatyzacji i robotyzacji oraz wyróżniającego się na tle pozostałych regionów europejskich pod względem atrakcyjności warunków dla prowadzenia wspólnych przedsięwzięć przez sektor nauki i gospodarki,
· prowadzenie działalności na rzecz wzmocnienia współpracy w gronie Członków Klastra oraz przy udziale innych przedsiębiorców i instytucji naukowych, w celu podejmowania wspólnych przedsięwzięć badawczych i wdrożeniowych
w dziedzinie automatyzacji i robotyzacji oraz efektywnego transferu rezultatów tych przedsięwzięć do praktyki gospodarczej,
· wspieranie Członków Klastra w pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania działalności badawczo-wdrożeniowej, wytwórczej i usługowej opartych na wykorzystaniu osiągnięć naukowych i efektów postępu technologicznego
w dziedzinie automatyzacji, robotyzacji oraz cyfryzacji w tym m.in. środków
z budżetu państwa i funduszy zagranicznych,
· promocja działalności i osiągnieć Członków Klastra na arenie krajowej
i międzynarodowej, w tym m.in. promocja wyników prac badawczo-wdrożeniowych, usług
i wyrobów wysokich technologii dostarczanych na rynek oraz upowszechnianie informacji nt. efektów powiązań kooperacyjnych podejmowanych przy udziale Członków Klastra;
· budowanie w świadomości społecznej wizerunku Polski oraz w szczególności województwa łódzkiego, jako regionu stawiającego na rozwój automatyzacji, cyfryzacji
i robotyzacji.
STRUKTURA ZARZĄDZANIA KLASTREM
Koordynator klastra
Koordynatorem klastra od początku jego funkcjonowania jest Stowarzyszenie Przedsiębiorców i Pracodawców Ziemi Łódzkiej (Numer KRS: 0001099570).
Wśród podstawowych celów statutowych stowarzyszenia należy wymienić:
· działanie na rzecz promocji działalności gospodarczej,
· działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości,
· integracja środowiska przedsiębiorców,
· prowadzenie konsultacji w szczególności pod kątem prawno-ekonomicznym,
· promocja zatrudnienia i aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy,
· podnoszenie kwalifikacji i etyki zawodowej,
· aktywizowanie społeczności lokalnej w ramach społeczeństwa obywatelskiego,
· wspomaganie rozwoju infrastruktury na rzecz poprawy jakości życia lokalnej społeczności, w szczególności Łodzi oraz Województwa Łódzkiego,
· inicjowanie, propagowanie i koordynowanie oddolnych inicjatyw społecznych,
· przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu, w tym wykluczeniu cyfrowemu;
Klaster oferuje usługi doradcze dla klientów biznesowych do działań
w następujących obszarach:
· doradztwa w zakresie przeprowadzania audytów technologicznych
i opracowywania na ich podstawie strategii rozwoju firm,
· opracowywania map drogowych transformacji firm w kierunku Przemysłu 4.0,
· doradztwa w zakresie wyszukiwania i kojarzenia partnerów gospodarczych
i jednostek naukowych do współpracy w zakresie B+R, w tym wsparcie w tworzeniu konsorcjów naukowo–przemysłowych,
· doradztwa w zakresie wprowadzania nowych modeli biznesowych, nowych produktów i usług (w tym m. in. analizy rynkowe, badania marketingowe),
· wsparcie z zakresu szeroko pojętego marketingu (budowa stron www, branding / identyfikacja wizualna, kampanie e-commerce, prowadzenie social mediów, pozycjonowanie),
· doradztwa w zakresie korzystania z finansowania zewnętrznego, w szczególności dla projektów związanych z transferem i komercjalizacją technologii (m.in. przygotowanie biznes planów),
· doradztwa w zakresie jakości (projektowanie, wdrażanie oraz doskonalenie systemów i procesów zarządzania), wsparcie firm we wdrażaniu systemów zarządzania środowiskowego wymaganego w ramach Systemu ekozarządzania
i audytu (EMAS) oraz w pozyskiwaniu zgodności z normą ISO 14001
· przygotowanie agend badawczych,
· działania na rzeczy transferu technologii,
· opracowywania nowych wyrobów od koncepcji do prototypu,
· przygotowania kompleksowych planów eksperymentów,
· optymalizacji numerycznej wyrobów oraz narzędzi wykorzystywanych
w procesach obróbczych, realizowane za pomocą stosowanych rozwiązań informatycznych,
· opracowania nowych technologii przemysłowych,
· opracowywania rozwiązań konstrukcyjnych i instalacji prototypowych linii technologicznych,
doradztwa w zakresie opracowania strategii ekspansji na rynki zagraniczne dla przedsiębiorstw (przygotowywanie modeli biznesowych internacjonalizacji przedsiębiorstw, analiza możliwości eksportowych, propozycja zmian strategii rozwoju przedsiębiorstwa pod kątem internacjonalizacji, propozycja wyboru najefektywniejszych narzędzi metod marketingowych, szacowanie budżetu działań promocyjnych działań towarzyszących przygotowaniu do rozwoju eksportu, opracowanie koncepcji wejścia na rynki zagraniczne oraz szczegółowego planu i kosztorysu niezbędnego do przeprowadzenia działań wynikających z przyjętej strategii internacjonalizacji, wyszukiwanie potencjalnych klientów na rynkach zagranicznych, nawiązywanie kontaktów i doprowadzenie do etapu rozmów handlowych oraz podjęcie negocjacji, doradztwo w zakresie dostosowania komunikacji marketingowej zgodnej z wymaganiami rynku docelowego, obsługiwanie korespondencji handlowej z potencjalnymi klientami na wybranych rynkach).
Opowiedz osobom odwiedzającym stronę więcej o członkach klubu. Czy aby dołączyć do klubu, trzeba mieć doświadczenie? Czy można się jakoś zapisać? Poniżej dodaj zdjęcia członków klubu.
Tytuł
Tytuł
Tytuł
Tytuł
Tytuł
Tytuł
Tytuł
Tytuł
Tytuł